Juozas Šventoraitis: niekas nesitikėjo, kad aš galiu norėti mokytis!

  

 

 

 

 

Juozas Šventoraitis, Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos dešimtokas, antrus metus besimokantis produktyviojo mokymosi klasėje.

Juozo pedagogės – Violeta Ramanauskaitė ir Laura Paulauskienė.

 „Alternatyvusis ugdymas“: Juozai, kodėl pasirinkai mokytis produktyviojo mokymosi klasėje?

Juozas: Iki septintos klasės, kol mokiausi įprastose mokyklose, buvau „neklaužada“. Pasitaikydavo, kad neateidavau į pamokas, o dėl savo ūmaus charakterio dažnai susimušdavau su bendramoksliais. Galiausiai mane „išmetė“ iš mokyklos ir atėjau į tuometinę Kėdainių jaunimo mokyklą. Pasimokęs metus čia, gavau kvietimą prisijungti prie produktyviojo mokymosi 9 C klasės. Pasitikėjau mokytojomis, be to susirinko linksmi klasiokai, todėl apsispręsti nebuvo sunku.

AU: Gali truputį papasakoti, kuo šis mokymosi būdas, tavo nuomone, yra kitoks, nei įprastas?

Juozas: Nes penktadieniais nereikia eiti į mokyklą! Keturias dienas per savaitę mokomės mokykloje, kur turime integruotas pamokas (pvz., dailė ir technologijos vyksta tuo pačiu metu), o penktadieniais einame į praktinio mokymosi vietas. Praktikoje galima įsitikinti, kuris darbas tau tinka, o kuris ne, ko nori, o ko ne. Gali būti, kad veikla, apie kurią anksčiau svajojai, tau visai netinka. Aš mokiausi ir dirbau Kėdainių viešbutyje – restorane „Grėjaus namas“. Išbandžiau įvairių darbų, teko ir indus plauti (žiauriai neįdomu, tokio darbo dirbti nenorėčiau!), ir su svečiais angliškai pabendrauti, ir kavą atnešti. Praktinio mokymosi vietoje atlikau ir mokyklines užduotis – matematikos, užsienio kalbų. Dėl to, kad turime galimybę išbandyti save praktinio mokymosi vietose, mums bus lengviau suprasti, kokį darbą norėsime dirbti, o kur geriau net nebandyti.

Dar mūsų mokymosi būdas skiriasi tuo, kad daug bendraujame su mokytojomis Violeta ir Laura. Jos į mus žiūri kitaip – kaip į asmenybes, labiau pasitiki, kai nepadarom kokių užduočių, susitariame, kad padarysim vėliau. Išvis, su produktyviojo mokymosi mokytojomis, kurias vadiname auklėtojomis, galima susitarti, ko niekur nesu iki šiol patyręs!

AU: Ar yra dalykų, kurie nepatinka produktyviajame mokymesi?

Juozas: Gal ne tiek produktyviajame mokymesi, kiek kitų požiūryje į mus. Man labiausiai nepatinka, kad liaupsina mus kaip „elitinę klasę“, į mus žiūri kaip pro padidinamąjį stiklą. Taip, sutinku, kad mūsų klasė šiek tiek išsiskiria dėl to, kad mokomės kitaip nei kitos klasės. Bet iš tiesų manau, kad mums užkrauna per didelę atsakomybę, norėdami iš mūsų „kosmoso“, ir dėl kiekvienos išdaigos primindami, kad esame „produktyviukai“. Juk iš tiesų mes esame tokie patys jaunuoliai.

AU: Ar pasikeitei per tuos metus? Ar pastebėjai kokių nors pokyčių dėl to, kad mokaisi būtent produktyviojo mokymosi būdu?

Juozas: Taip, pasikeičiau. Nepraleidinėju pamokų, pradėjau geriau mokytis. Jaučiu, kad pasidariau rimtesnis, atsakingesnis, manimi jau galima pasitikėti. Nežinau, kiek tai priklauso nuo šio mokymosi būdo, galvoju, kad ir taip bręstu, suaugau gal jau... Bet ir produktyvusis prisidėjo: būtent jo dėka susibūrėme į labai draugišką ir vieningą klasę, turime draugiškas mokytojas, kurios skiria mums daugiau dėmesio. Stengiuosi ir aš nepadaryti gėdos . Ir labiau pradėjau galvoti, kas toliau bus...

AU: Pradėjai galvoti, kas toliau bus? Ar pasidalinsi?

Juozas: Tai ne paslaptis. Baigęs dešimt klasių, norėčiau stoti į sporto mokyklą Vilniuje, o ją pabaigęs – bandysiu eiti į „aktorinį“. Žinau, kad ten įstoti reikia įdėti daug pastangų, bet bandysiu... stengsiuos... Prieš porą metų niekas, net aš pats, nebūtų pagalvojęs, kad aš galiu norėti mokytis! 

AU: Juozai, kuo nuoširdžiausiai linkime, kad tavo svajonės išsipildytų. Ir ačiū tau, kad pasidalinai savo mintimis!

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2