Alternatyvusis ugdymas
- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...
Komunikacinio modelio veiklas apibendrinantis leidinys „Trys mokymosi komunikuoti istorijos“
Parengėme Komunikacinio modelio veiklas apibendrinantį leidinį „Trys mokymosi komunikuoti istorijos: komunikavimo kompetencijos ugdymo/si mokykloje patirtis“.
Šis leidinys skirtas švietimo bendruomenei, kuri ieško naujų galimybių tobulinti bendrojo ugdymo mokyklų veiklą. Juo kolegoms norime parodyti, kad naujovės sukuria alternatyvą jau egzistuojančiam ugdymo procesui tik tuomet, kai jos yra planuojamos, nuosekliai įgyvendinamos ir tiriamas jų poveikis ugdymo kokybei.
Komunikacinis modelis vaikų akimis
2014 m. kovo 4 d. Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijoje vykusio seminaro metu tyrėja Asta Lapėnienė pristatė tyrimų medžiagą „Vaikų akimis“, kur pabandė pažvelgti, kaip komunikacinio modelio išbandymą trijose Lietuvos ugdymo įstaigoje pamatė jų mokiniai.
Komunikacinį modelį išbandančios mokyklų komandos jau vertina veiklos rezultatus
Šių metų kovo pradžioje komunikacinį modelį įgyvendinančių mokyklų komandos kartu su projekto koordinatoriais, konsultantais ir tyrėjais pirmą kartą susirinko Vilniuje. Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijoje įvyko turiningas seminaras „Veiklos planų realizavimas ir pokyčių vertinimas“, kuriame buvo apžvelgti pastarųjų metų veiklos, vaikų nuomonių tyrimų rezultatai, rengiamasi gerosios praktikos pavyzdžių metodinės medžiagos leidinio sudarymui.
Rūdiškėse susitiko trijų komunikacinio modelio mokyklų mokiniai
Gruodžio 3 d. Rūdiškių gimnazijos šeštokai ir septintokai sulaukė svečių: į jų mokyklą rinkosi Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijos ir Panevėžio specialiosios mokyklos bendraamžiai. Visos trys mokyklos jau antrus metus diegia komunikacinį modelį, o toks mokinių, mokytojų, konsultantų ir projekto koordinatorių bendras susitikimas – pirmasis. Susitikimas nebuvo vien pramoginis – visą dieną grupėse vyko užsiėmimai „Pažink save ir kitus“. Užsiėmimus vedė iš Panevėžio rajono atvykusi „Sniego gniūžtės“ komanda, vadovaujama rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausiosios specialistės Skaidrutės Kriukienės.
Komunikacinio modelio komandos žengia į antrąjį etapą
Komunikacinį modelį įgyvendinančių trijų Lietuvos mokyklų komandos parengė metodinę medžiagą, kurioje detaliai aprašė savo pirmųjų metų patirtį. Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijos, Trakų rajono Rūdiškių gimnazijos ir Panevėžio specialiosios mokyklos penktų ir šeštų klasių mokinių, mokytojų, tėvelių, mokyklų administracijos pasiekimai, įspūdžiai, išvados ir nusivylimai gerinant bendravimą ir tarpusavio supratimą modelio komandų dėka sugulė į tris dokumentus, gausiai iliustruotus nuotraukomis, schemomis ir projekte dalyvaujančių vaikų atsiliepimais. Vadovaudamosios pačių parengta metodine medžiagą projektą vykdančios komandos po metų įgis galimybę konsultuoti kitas mokyklas, panorusias įdiegti komunikacinį modelį savo ugdymo įstaigoje.
Daugiau straipsnių...
Produktyvusis mokymasis
Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...
Tinklinis bendradarbiavimas
„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...
Komunikacinis modelis
Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...