Alternatyvusis ugdymas

- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...

Gerindamos komunikaciją mokyklų bendruomenės išsiaiškino problemas ir ėmė jas spręsti

KMseminaras kovas 01Komunikacinio modelio įgyvendinimas trijose Lietuvos ugdymo įstaigose padeda ne tik tobulinti bendravimą tarp mokyklos bendruomenės narių, bet ir įsukti pakabų kabliukus rūbinėse, aprūpinti tualetus popieriumi ar net sutvarkyti privažiavimą prie mokyklos. Tokiais laimėjimais džiaugiasi Panevėžio specialiosios mokyklos, Trakų rajono Rūdiškių gimnazijos ir Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijos mokiniai, jų tėvai, pedagogai. Šių mokyklų atstovai, atvykę į kovo 25-26 d. Vilniuje vykusį seminarą, atsivežė gausybę spalvingų ir emocingų šio projekto dalyvių - penktokų ir šeštokų - piešinių. Piešiniuose vaikai pasakoja apie savo mokyklų ir savo pačių pasiekimus ir pokyčius po to, kai 2012 m. rugsėjį jų mokyklos ėmė įgyvendinti eksperimentinį alternatyviojo ugdymo projektą. Tarp džiugių šūksnių „Man patiko filmuotis“ ar „Visi susiradom draugų“ matyti ir jau minėtos pakabos rūbinėse: tvarkinga aplinka vaikams irgi labai svarbi.

Pradėję intensyviau bendrauti su vaikais, išklausyti jų, stengtis suprasti, pedagogai pamatė, kiek nedaug reikia, kad padėtum vaikui jaustis mokykloje saugiau, geriau. Ir suaugusieji, ir mažieji mokyklos bendruomenės nariai kartu su projekto konsultantais mokosi išreikšti emocijas, išsakyti savo mintis. Kai nepavyksta to padaryti žodžiais, padeda piešiniai, „emocijų veidukai“, skirtingų spalvų kepurės ir kiti išradingi sumanymai.

KMseminaras kovas 03

VIsiems komunikacinio modelio dalyviams labai patiko „spalvotųjų skrybėlaičių“ metodas, gelbstintis greitai ir struktūruotai surinkti informaciją. Kiekvienos spalvos skrybėlaitė vis kažką reiškia: balta - faktus, žalia - naujoves, geltona - teigiamus dalykus, juoda - neigiamus, raudona - emocijas. Mokytojai prasitarė, kad išmokę šio meto jį ėmė taikyti ir įprastame gyvenime, kai nori greitai surinkti svarbiausią informaciją iš kolegų apie seminaruose gautas žinias ar pan.

KMseminaras kovas 04

Komandos kartu su visais projekto dalyviais išmoko vesti „aktyviuosius susirinkimus“, kurių metų galima nevaržomai dėstyti savo mintis ir idėjas, o vienas žmogus be jokių pastabų ar komentarų visas jas turi surašyti. Vėliau, iš visų surinktų idėjų „komisija“ atrenka svarbiausias, aktualiausias ir kartu su visa bendruomene ieškoma būdų, kaip jas galima įgyvendinti. Mokomasi apibrėžti konkrečius tikslus ir uždavinius, užduotis dalinti į smulkesnes, kad būtų galima įgyvendinti per nustatytą laiką. Taip atsirado ir popierius tualete - pirmasis žingsnis į švarią aplinką, kurios nori dauguma mokinių. Beje, vienos mokyklos šeštokai ties švaria aplinka neapsistoja, jie ieško kelių, kaip pasiekti vidinės švaros ir kviečia visus pradėti tai daryti nuo šypsenų.

KMseminaras kovas 02

Dar viena mokinių idėja, kilusi įgyvendinant komunikacinio modeliio veiklas, nuskambėjo net laikraštyje. Trakų rajono Rūdiškių gimnazijos mokinukai sugalvojo, kad jų mokyklos bibliotekai trūksta knygų, todėl joms įsigyti reikia surinkti lėšų. Kaip sekėsi šiems vaikams ir jų mokytojams kviečiame paskaityti laikraštyje „Trakų žemė“ išspausdintą mokytojos Zitos Bartkevičienės pasakojimą „Nuo idėjos iki labdaros koncerto“.

Daugiau seminaro nuotraukų.

Projekto „Alternatyvusis ugdymas“ informacija

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2