Alternatyvusis ugdymas

- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...

Švietimo ir mokslo ministrė pritarė produktyviojo mokymosi diegimui 6 naujose mokyklose

Nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. 6 naujose mokyklose duris atvers produktyviojo mokymosi klasės. Birželio 25 d. įsakymu švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė patvirtino Produktyviojo mokymosi organizavimo tvarkos aprašą ir sąrašą mokyklų, kurios juo vadovausis 2015–2016 ir 2016–2017 mokslo metais.

Siekdama mažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir pagrindinio ugdymo programos nebaigusių mokinių skaičių ir vadovaudamasi 2015–2016 ir 2016–2017 m. m. pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendraisiais ugdymo planais Švietimo ir mokslo ministerijos vadovybė pritarė produktyviojo mokymosi diegimui Jonavos jaunimo mokykloje, Kauno Aleksandro Stulginskio mokykloje-daugiafunkciame centre, Prienų „Revuonos“ pagrindinėje mokykloje, Ukmergės r. Siesikų gimnazijoje, Ukmergės Užupio pagrindinėje ir Telšių suaugusiųjų mokykloje. Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre produktyvusis mokymasis vykdomas nuo 2012 m., kai ši mokykla tapo viena iš pirmųjų trijų, pasiryžusių išbandyti produktyvųjį mokymąsi vykdant „Alternatyviojo ugdymo“ projektą.

Priėmusios sprendimą taikyti naują mokymosi modelį naujosios mokyklos nuo 2014 m. lapkričio rengiasi produktyviojo mokymosi diegimui. Jos dalyvauja kone metus trunkančiuose produktyviojo mokymosi mokytojų ir visos mokyklos bendruomenės mokymuose. Juos organizuoja ŠMM Švietimo aprūpinimo centras kartu su Panevėžio rajono švietimo centru, siekdami 2012–2015 m. vykdyto „Alternatyviojo ugdymo“ projekto rezultatų tvermės ir jų sklaidos.

Produktyvusis mokymasis yra edukacinė naujovė Lietuvos švietimo sistemoje, diegiama pagrindinio ugdymo programą vykdančiose mokyklose. Tai mokymosi alternatyva devintokams ir dešimtokams, nusprendusiems išbandyti kitokį pagrindinio išsilavinimo įgijimo būdą: dalį savaitės dienų mokytis mokykloje, o likusią dalį – praktinio mokymosi vietose (privačiose įmonėse, viešojo sektoriaus įstaigose, organizacijose ir pan.). 2012–2014 m. tokį mokymąsi pirmieji išbandė jau minėto Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro, Kauno Rokų ir Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos jaunuoliai.

 

 

 

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2