Alternatyvusis ugdymas

- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...

Kauno jaunimo mokyklos „tinklinukai“: per pusantrų metų tapome tvirtu kumščiu!

2014 KJM  Kuriame tinklaKauno jaunimo mokyklos tinklinio bendradarbiavimo su socialiniais partneriais komanda: vaikai Erikas, Eimantas, Rytis, Gintaras ir Raminta bei jų „globėjos“ direktoriaus pavaduotojos Lina ir Ramunė, socialinė darbuotoja Ada, istorijos mokytoja Danutė ir specialioji pedagogė Nida, vieni kitus jau drąsiai ir su pasididžiavimu vadina šeima. Pusantrų metų darbo kartu sutvirtino ryšius, išaugino pasitikėjimą vienų kitais ir pavertė visus vienu stipriu kumščiu. Ir vaikai, ir jų mokytojai džiaugiasi, kad dalyvavimas projekte labai padėjo ne tik mokymosi rezultatamas, bet ir subrandino ir atskleidė asmenybes, pagerino santykius su tėvais. Kad pailiustruotume savo žodžius, dalijamės kauniečių atsiųstomis nuotraukomis ir trumpais pasakojimais, atskleidžiančiais, kaip „tinklinukai“, megzdami bendradarbiavimo voratinklį, mokosi, pramogauja, kartu leidžia laisvalaikį.  


2014 KJM  Gera buti kartu

Gera būti kartu! Iš kairės: Ramunė, Lina, Raminta, Danutė, Gintaras ir Nida

 


2013 m. lapkritį „Kūrybinių dirbtuvių“ mergaitės, pasitelkusios tinklinio bendradarbiavimo dalyvius Eimantą ir Eriką, mokyklos bendruomenei pristatė teatralizuotą šou „Keli mados aspektai istorijos kontekste“. Puošnios merginos ir pasitempę vyrukai supažindino su šeštojo dešimtmečio mados genijaus Kristiano Dioro moterims  sukurtu stiliumi, privertusiu vyrus pamesti galvas iš susižavėjimo. 

„Kūrybinių dirbtuvių“ merginos keliavo istoriniu mados laiku, akcentuodamos, kaip kito mada dėl Antrojo pasaulio karo, kaip buvo įteisintas „Namų šeimininkės“ grakštus įvaizdis, ką madai reiškė posakis: „Nuo little black dress iki powerdressing“. Žiūrovai susipažino su pasaulinio garso politikių mada, gavo informacijos, kada mados rinką užkariavo moteriškos kojinės, vyriški kostiumai, džinsai ir net akiniai nuo saulės.

2014 KJM Kurybiniu dirbtuviu pristatymas Mados istorija

Eimantas (kairėje) ir Erikas (dešinėje) su modeliais

 


 

2014 KJM Sakralines muzikos pamoka Kauno kunigu seminarijoje

Š. m. lapkričio 6 d. Kauno jaunimo mokyklos auklėtinės Viktorija Voronenko ir „tinklinukė“ Raminta Litvinaitė kartu su muzikos mokytoja Aurika Kajokaite išsirengė į kelionę po Kauno senamiestį. Šiemet merginos ypač stengiasi daug sužinoti apie muzikos ištakas, domisi muzikiniu menu, tad dalyvaudamos projektėlyje Sakralinės bei pasaulietinės muzikos ištakos, kultūrinė ir socialinė aplinka, tikisi susipažinti su autentiškomis sakralinės ir pasaulietinės muzikos ištakomis bei ugdyti tarpusavio santykius, bendruomeniškumą ir per įvairias muzikines veiksenas atrasti įvairias temų integracijas su kitais mokomaisiais dalykais ir įvairių profesijų žmonėmis gebančiais muzikuoti.

Apsilankiusios Kauno kunigų seminarijoje merginos galėjo susipažinti su jos istorija, pamatyti autentiškų, sakralių daiktų, indų, turėjo galimybę pagroti tikrais vargonais švč. Trejybės bažnyčioje ir pamatyti kaip atrodė ankstyvasis muzikinis raštas bei išgirsti gyvai atliekant grigališkąjį giedojimą. Joms teko pabendrauti ir su klierikais.  


 2014 KJM Tekstiles bienalėje

2014 KJM M Zilinsko dailes galerijoje

2013 m. spalio mėnesį mokiniai apsilankė Kauno Mykolo Žilinsko dailės galerijoje, kur buvo pristatyta pasaulinio lygio menininkų paroda iš Tailando, Italijos ir Austrijos. „Šiurpuliukai perbėgo nugara, kai pamačiau silikoninius mutantus, kurių oda padaryta taip, kaip tikro žmogaus, net su apgamėliais, kraujagyslėmis ir plaukeliais“, – sakė tekstilės bienalės edukacinėje programoje dalyvavusi Raminta. Dailės ir dizaino mokytoja Rasa įsitikinusi, kad tokios pasaulinio lygio menininkų  parodos inspiruoja jaunuolių fantaziją ir kūrybines idėjas. Ir visiškai nesvarbu, kad kai kurie pristatomi meno kūriniai – tarsi šaltas dušas, atveriantis sąmonę naujiems potyriams.


 2014 KJM Rudeni pasitinkant

2013 m. rugsėjo 20 dieną grupė Kauno jaunimo mokyklos „tinklinukų“ ir jų mokytojų nuvyko į Armanų kaime (Kaišiadorių raj.) esančią tinklinio bendradarbiavimo modelio koordinatorės Danutės Sabaliauskienės sodybą. Tikslų šiai išvykai buvo iškelta daug, kadangi norėta ne tik pailsėti, turiningai praleisti laiką, bet ir įtvirtinti įvairiose pamokose (matematikos, lietuvių k., rusų k., istorijos, geografijos, etikos) išmoktą medžiagą. 

Važiuodami į sodybą vaikai sprendė uždavinį – kiek kuro ir lėšų buvo sunaudota kelionei į sodybą. Todėl reikėjo žinoti, kiek kilometrų yra nuo Kauno iki Armanų, kiek kuro naudoja automobilis ir kiek kainuoja kuras. Vaikai draugiškai, pasidalindami savo žiniomis ir samprotavimais, išsprendė šį uždavinį. Vaišindamiesi kava ir arbata, kalbėjosi, pasakojo savo vasaros nuotykius, kai kuriuos žodžius versdami į rusų kalbą, žaidė žaidimus „Valstybės ir jų sostinės“, klausėsi sodybos šeimininko pasakojamos istorijos apie apylinkes.

Sou - geriausias vaiku draugas

Mokytojai ir vaikai kalbėjosi apie tai, kad kiekvienas žmogus žino, kuriose srityse jam reikia daugiausia savikontrolės. Ir vaikams buvo siūloma apie tai pagalvoti ir bandyti keistis, pasirinkti taip, kad būtų naudingiau ir įdomiau jiems patiems. Aptarė, kad savidrausmė – tinkamesnis, teisingesnis mūsų pačių pasirinkimas, o būtent:

  • įvairių darbelių suradimas (knygelės, piešimas, pagalba namiškiams) užuot ištisai žiūrėjus televizorių ar žaidus kompiuteriu;
  • pykčio kontroliavimas net tada, kai nuskriaudė brolis, sesė ar draugas, mokėjimas išsakyti nuoskaudas žodžiais, o ne kumščiais;
  • sugebėjimas būti laimingu net ir tada, kai negali nusipirkti geidžiamo žaislo, o draugas gali;
  • paskutinio trokštamo skanėsto gabalėlio atidavimas kitam šeimos nariui;
  • pagalba, kai reikia, savo šeimos nariams, nors draugai tuo metu kviečia į kiemą;
  • blogų įpročių (nagų graužimo ar besaikio saldumynų valgymo) atsikratymas;
  • nekalbėjimas blogai apie kitus.

Esminis pokalbio motyvas – mintis, kad galima būti laimingam mylint kitus ir dalijantis. Vėliau visi kūreno laužą, kepė dešreles, kalbėdamiesi apie pozityvios veiklos prasmę. Su vaikais buvo kalbama apie tai, kaip svarbu visuomet mėginti pasirinkti teisingą veiksmą. Pavyzdžiui, jei šypsaisi kitiems ir šie nudžiunga, tai ir pats tampi laimingesnis. Visa, ką darai kitiems, sugrįžta tau pačiam:

  • jei šypsaisi ir teigiamai žiūri į žmones, jie irgi reaguoja teigiamai;
  • jei saugai savo sveikatą ir mankštini kūną, tampi sveikesnis ir stipresnis;
  • jei padedi kitiems, ir kiti tau padės, kai to reikės;
  • jei pasodinsi sodą ir juo rūpinsiesi, gamta tave apdovanoja puikiais vaisiais;
  • jei neterši gamtos, gamta leis tau gėrėtis švaria žeme, oru ir upėmis.

Baigę pokalbį pasiūlėme vaikai padarė gerą darbą – sode surinko nukritusius obuolius. Vaikams labai patiko važinėtis dviračiais, bet didžiausią įspūdį berniukams padarė su sodybos šeimininku surengtos šaudymo varžybos. Buvo įrengtas „tiras“ ir vaikai turėjo galimybę pašaudyti iš orinio šautuvo į taikinius. Vaikų namų darbai buvo stebėti saulėtekį, saulėlydį ar vaivorykštę, per savaitę nuveikti tris gerus darbus (siūloma padaryti ir tai, ko gal niekada iki šiol nebuvo daręs) ir visa tai daryti puikiai nusiteikus, linkint kitiems gera, sugalvojant kuo daugiau įdomesnių, netikėtų, originalių būdų tai atlikti. Po tokios turiningos ir įdomios dienos kaimo sodyboje visi jautėsi laimingi, pailsėję, dvasiškai praturtėję.

 


 

Kauno jaunimo mokykloje įkurta tikslinio produktyviojo mokymosi grupė!  Ši grupė buvo sukurta, ištyrus mokinių poreikius  ir aptarus jų galimybes. Apklausus mokinius paaiškėjo, kad dauguma jų norėtų mokytis mokydami kitus. Taip šioje mokykloje buvo suformuota nauja mokymosi kryptis – „mokytojo asistentai“ . Ši jaunuolių grupė mokoma kitokiais metodais nei likę mokiniai. Jie ruošiami kaip mokytojo asistentai, kurie galėtų asistuoti mokytojams vedant pamokas jaunesnių klasių mokiniams. Pasimokę tokiu būdu 2 savaites, „mokytojų asistentai“ buvo apklaust. Jie nurodė, kad ši mokymo metodika jiems labai patinka, vaikai jaučiasi svarbūs ir daugiau dėmesio skiria savo pačių mokymuisi ir pasiruošimui mokyti kitus. Net 4 „tinklinukai“: Erikas, Eimantas, Gintaras ir Rytis yra šios grupės nariai.  

2014 KJM Tikslinio produktyviojo mokymosi grupe Mokytojo asistentai

Erikas (stovi) mokosi mokydamas brolį Eimantą (antras iš dešinės) ir draugą Gintarą (pirmas iš dešinės)

 


 

Karštą gegužės 31 dieną tinklinio bendradarbiavimo su socialiniais partneriais projekto dalyviai – penki vaikai ir keturi pedagogai – praleido tikrai labai karštai. Rumšiškėse vieningai, petis petin „atlaikė“ dvi edukacines programas: minkė molį, jį formavo, bandė išgauti kažką nežemiškai gražaus, o gintaro dirbtuvėse vėlgi plušėjo iš peties tiek moksleiviai, tiek pedagogai… Tikrai buvo karšta!

2014 KJM Edukacineje isvykoje Rumsiskiu liaudies buities muziejuje

2014 KJM Moko ne tik mokytojai  pas gintarista

Po edukacinių programų karštymetis vis dar nesibaigė: visa komanda vyko į projekto koordinatorės Danutės Sabaliauskienės sodybą, kur veiklos ištroškusiems keliauninkams atsivėrė gaivios maudynės, po jų – galimybė kalnuota vietove pasivažinėti dviračiais ir ne tik…. jaunuoliai galėjo savo akies taiklumą ir rankos tikslumą pasitikrinti šaudydami į taikinius.

2014 KJM Vasaros dvelksmas Danutes sodyboje

Įgudimo prireikė ir kepant dešreles, srebiant itin gaivius tą karštą dieną šeimininkės patiektus šaltibarščius ir, be abejo, dalinantis karštos dienos karštais įspūdžiais. Ši projekto dalyvių išvyka puiki proga geriau pažinti moksleivius neformalioje aplinkoje, išvysti jų anksčiau neatsiskleidusias savybes, suvokti, ko vaikui labiausiai reikia. 


2013 m. balandžio 17 d. Kauno jaunimo mokyklos mokiniai, besidomintys sovietinės okupacijos laikotarpiu, lydimi istorijos ir ekonomikos mokytojų, lankėsi Kauno priemiestyje įrengtoje slaptoje spaustuvėje. Po namu iškastame požemyje sovietmečiu buvo spausdinami patriotinio ir religinio turinio leidiniai, kurie buvo reikšmingi kovojant dėl Lietuvos laisvės. Sutarę bendradarbiauti, spaustuvės įkūrėjai Vytautas Andziulis ir Juozas Bacevičius nelegalią spaustuvę pavadino „ab“ (pavardžių pirmosios raidės).

2014 KJM Pogrindzio spaustuveje ab

Spaustuvė-leidykla nesusekta veikė dešimt metų (1980–1990). Pirmoji šioje spaustuvėje išleista knygelė – vyskupo Kazimiero Paltaroko „Tikybos pirmamokslis“. Vėliau buvo išleisti Juozo Urbšio prisiminimai, Adolfo Damušio studija apie sovietinį genocidą, poetų Juozo Gražulio, Roberto Grigo (Rasūno), Kęstučio Genio kūryba ir kt. Mokiniai labai dėkingi muziejų aprodžiusiai Vytauto Andziulio žmonai Birutei, kurios įdomus pasakojimas supažindino su ekspozicija ir leido giliau pažinti gimto krašto istorijos vingius.


2013 m. kovo 21 d. Kauno jaunimo mokykloje įvyko pramogų ir sporto fiesta „Judėk – netingėk“. Mokyklos mokiniai nekantriai laukė šios šventės. Jungtinė mokyklos vaikinų komanda energingai atliko parkūro pasirodymą. Mokyklos merginos, padedamos psichologės Lauksminos, užsiėmė aerobika.

2014 KJM Pramogu ir sporto fiesta Judek netingek

Broliukai Erikas ir Eimantas pademonstravo korėjiečių kovos meną – taekwondo. 

 


 

Kovo 22 dieną aštuntokai „tinklinukai“ dalyvavo Tito Masiulio jaunimo mokykloje vykusiame Žemės dienai skirtame renginyje „Saugokime Žemę“. Mokiniai sėkmingai pasirodė geografijos – biologijos žinių viktorinoje ir užėmė antrąją vietą.

2014 KJM Tinklinuku komanda tarpmokykliniame renginyje Saugokime zeme

Iš kairės: Erikas, Gintaras, Raminta ir Eimantas

 


 

2013 m. kovo 15 d. LR laikinojoje Prezidentūroje vyko Kauno jaunimo mokyklų ir kitų švietimo įstaigų jaunimo klasių meninio skaitymo konkursas „Neliks duonos ir druskos – liks Tėvynė“ (Just. Marcinkevičius).

2014 KJM Skaitovu konkursas Istorineje Kauno prezidenturoje

7-8 klasių skaitovų grupėje I-ą vietą laimėjo „tinklinukė“ Raminta Litvinaitė (pirma iš kairės).

 


 

 2014 KJM Botanikos sode

Gintaras, Eimantas, Gintaro brolis Jonukas ir Erikas kartu su dailės mokytoja Rasa Bakiene lankėsi Kauno Botanikos sode. 

 


 

Kauno jaunimo mokykloje veikia tikras teatras: su scena, apšvietimu, scenografija ir vietomis žiūrovams! Visi tinklinio bendradarbiavimo projekto mokiniai su džiaugsmu dalyvauja vaidinimuose, improvizacijose.

2014 KJM Kurybos procese

Viršuje iš kairės: projekto koordinatorė Danutė, Raminta. Apačioje iš kairės: Erikas, Eimantas, Gintaras.

 


 

Projekto pradžioje vienas berniukas išsakė savo svajonę  išmokti kovos menų. Projekto komanda suskubo vykdyti šią svajonę ir jau antrus metus Erikas, Eimantas, Gintaras nemokamai treniruojasi Jaunalietuvių sporto organizacijos rengiamose Taekwondo treniruotėse (treneris  projekto socialinis partneris, minėtos sporto organizacijos atstovas Aurimas Masys). Berniukams buvo parūpinta ir tinkama sportinė apranga  kimono. Vaikai čia mokosi ne muštis, o kovoti pagal taisykles, savigynos ir disciplinos. Treneris taip pat skatina berniukus gerai mokytis, nes tik pasiekę gerų mokymosi rezultatų, vaikai gali siekti ir sporto aukštumų. Anot trenerio, „tinklinukai“ perspektyvūs, stengiasi, ir, svarbiausia, labai laimingi. 

 2014 KJM Taekwondo treniruotėje

Treniruotėje

 


 

2014 KJM Senuju amatu mokomes kartu

Su vaikais senųjų amatų mokosi ir socialinė pedagogė Ada (pirmoji iš kairės), ir direktoriaus pavaduotoja Lina (antroji iš dešinės, tolimesniame plane), ir istorijos mokytoja Danutė (pirmoji iš dešinės)

 


 

 2014 KJM Mokykla seima vaikas

Projekte dalyvaujanti visa Poliakovų šeima: broliai Erikas, Eimantas, sesuo Gabrielė ir mama svečiuose pas Eriko „globėją“ pavaduotoją Liną kabinete. 

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2