Alternatyvusis ugdymas

- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...


Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/vaiko-socializacija.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/prevencija-mokykloje.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/vaiko_galimybes_ir_mokykla.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/Socioedukacinis-darbas-su-vaiku.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/Soc.pedagogo-darbo-vadovas.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/Vaiko-pasaulevoka.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/Pirmoji-pagalba-mokytojui.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/6-svarbiausi-sprendimai.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Warning: getimagesize(/uploads/2009/12/Emocinis-intelektas.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/wilno/domains/alternatyvusisugdymas.lt/public_html/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 458

Knygos, kuriomis dalinamės

Vykdydami projektą „Alternatyvus ugdymas švietimo sistemoje“, kurį bendrai finansuoja Europos Sąjunga ir Lietuvos Respublika, perkame į lietuvių kalbą išverstas ir išleistas edukacines knygas, kurios dalinamos švietimo centrams, pedagoginėms psichologinėms tarnyboms ir jaunimo mokykloms.

Jei į Jūsų rankas pateko įdomi ir Jums ar Jūsų kolegoms naudinga knyga, atsiųskite jos pavadinimą elektroninio pašto adresu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.  – galbūt projekto lėšomis galėsime knygą nupirkti. Minėtu adresu rašykite ir tuo atveju, jei norite atsiimti Jums paskirtas knygas ar paprasčiausiai turite klausimų, pastabų.

 

Pirmuoju pirkimu nupirktos knygos:

Berns, R. M. „Vaiko socializacija. Šeima, mokykla, visuomenė“

Knyga skirta visiems, kurie bendrauja su vaikais: tėvams, mokytojams, socialiniams darbuotojams, sveikatos apsaugos specialistams, psichologams. Joje išsamiai apžvelgiami visi svarbiausi vaiko raidos aspektai. Analizuojamos įvairios aplinkos, kuriose vaikas bręsta, žmonių tarpusavio santykiai, socialinės sąveikos. Knygoje aptariamas šeimos, vaikų priežiūros įstaigų, mokyklos, bendraamžių, žiniasklaidos ir bendruomenės vaidmuo vaiko socializacijoje.

„Svarbiausia mintis, kurią noriu pabrėžti šioje knygoje: vaikams reikia suaugusiųjų, suaugusiesiems reikia vieniems kitų, o mums visiems, trokštantiems darniai gyventi šiame pasaulyje, reikia bendruomeniškumo jausmo“, – sako Roberta Berns, knygos autorė, Kalifornijos universiteto Irvine profesorė. Be to, ji vadovauja Saddlebacko koledžo žmogaus raidos studijų skyriui. Populiariausioje savo knygoje autorė paprastai ir aiškiai perteikia vaiko socializacijos procesą, remdamasi Urie Bronfenbrennerio ekologiniu žmogaus raidos modeliu.

Lankomumo problemų prevencija mokykloje

Ši knyga skirta kvalifikacijos kėlimo ir profesinio tobulinimo programos dalykų mokytojams, klasės auklėtojams, mokytojų padėjėjams, neformaliojo ugdymo specialistams, specialiesiems pedagogams, socialiniams pedagogams ir psichologams.

Antruoju pirkimu nupirktos knygos:

Bodilė Abildtrup Johansen, Ana Luizė Rathe „Vaiko galimybės ir mokykla“

Šį knyga yra pedagoginė apybraiža tiems, kurie domisi vaikų auklėjimu ir mokymu, grindžiamu filosofijos, psichologinės teorijos ir praktikos ryšiu. Mokyklos praktikų – direktorės, pavaduotojos ir psichologo –parašytos knygos tikslas yra atkreipti dėmesį į idėjinį auklėjimą bei pedagoginės idėjos ir praktikos sąsają.

Knygos turinys grindžiamas nuostata, kad mokykla turi lavinti ir ugdyti, skatinti surasti sprendimus ir išeitis, o ne mokyti prisitaikyti. Mokykla yra ta vieta, kurioje ugdomi kūrybingi, save ir savo vaidmenis suvokiantys žmonės. Tam jiems reikalinga suaugusiųjų pagalba. Jų pareiga yra atverti tokį pasaulį, kuriame vaikas norėtų ir išdrįstų save išbandyti.

 Sean Covey „7 efektyvių paauglių įpročiai”

„7 efektyvių paauglių įpročiai“ – tai konkrečių, praktinių patarimų paaugliams kupina knyga. Su įvairiausiomis problemomis ir iššūkiais susiduriančius jaunuolius knygos autorius Sean Covey kviečia pokalbiui apie tokių įpročių formavimą, kurie padėtų paaugliui įveikti kasdienius maištingo amžiaus sunkumus. Autorius sako: „Nors esu jau į pensiją išėjęs paauglys, dar prisimenu, ką reiškia juo būti“, todėl žaisminga ir tiesmuka kalba kreipiasi į knygos skaitytoją, ragindamas jį vadovautis septyniais efektyviais įpročiais:

„Būk iniciatyvus. Imkis atsakomybės už savo gyvenimą.
Vaizduotėje susikurk savo tikslą. Išsikelk savo gyvenimo misiją ir tikslus.
Svarbiausius dalykus atlik pirmiausia. Nusistatyk prioritetus ir pirmiausia daryk tai, kas svarbiausia.
Atsimink, laimėti turi abi pusės. Puoselėk požiūrį, kad pralaimėjusių neturi būti.
Pirmiausia stenkis suprasti, o tik paskui – būti suprastas. Išmok nuoširdžiai klausytis žmonių.
Bendradarbiauk. Veik drauge su kitais, kad pasiektum kuo daugiau.
Aštrink protą. Nuolat atnaujink ir tikrink savo pažiūras.“

 

 Trečiuoju pirkimu nupirktos knygos:

Edita Vosylienė „Socioedukacinis darbas su vaiku“

2009 metais pasirodžiusi knyga yra naujausios lietuvių ir užsienio autorių mokslinės literatūros analizė, skirta socialiniams pedagogams ir socialinio darbo specialistams. Ji prasideda problemiško elgesio sampratos dėstymu, nepageidautiną asmenybės socializaciją lemiančių veiksnių aprašymu, joje aptariama pagalbos problemiško elgesio vaikams metodika, socialinės ir pedagoginės pagalbos būdai tikslinėms vaikų ir paauglių grupėms. Analizė baigiama veiksmingų elgesio korekcijos programų pristatymu, nagrinėjamais elgesio ugdymo metodais bei priemonėmis.

Šios knygos tikslas, kaip teigia autorė, yra „padėti studentams, tėvams, pedagogams, socialiniams darbuotojams pažinti vaiką, ugdytinį, atrasti bendros veiklos metodus“. Joje skaitytojas ras socialinės veiklos formų, praktinių patarimų darbui su įvairiomis vaikų ir socialinės rizikos vaikų grupėmis, klausimų bei užduočių, ugdančių skaitytojo analitinį mąstymą ir darbo su probleminiais vaikais įgūdžius.

 

Ona Misiukevičienė, Audronė Paulauskienė „Socialinio pedagogo darbo vadovas. Praktinės metodinės rekomendacijos“

Knygos „Socialinio pedagogo darbo vadovas. Praktinės metodinės rekomendacijos“ pavadinimas išduoda jos paskirtį – tai pagalbos vaikui specialisto darbo priemonė, praktinių patarimų, rekomendacijų, metodų ir dokumentų rinkinys, lengvinantis vaiko gerovės advokatų kasdienį darbą. Šioje knygoje „socialiniai pedagogai, ieškantys optimalių ir kokybiškų sprendimų, ras rekomendacinio pobūdžio metodinių praktinių formų rinkinį individualiam darbui su ugdytiniais, grupe, šeima, bendruomene <…>“, taip pat ir kitos naudingos informacijos: sąvokų žodynėlį, socialinio pedagogo veiklą reglamentuojančią teisinę norminę bazę, pagalbos vaikui institucijų sąrašą.

 Ketvirtuoju pirkimu nupirktos knygos:

Jean Piaget „Vaiko pasaulėvoka”

Pasaulinio garso prancūzų psichologo ir epistemiologo Žano Pjažė (Jean Piaget, 1896–1980) knygoje nagrinėjami svarbiausi ir kartu sunkiausi vaiko psichologijos klausimai: kokią pasaulėvoką įvairiu protinės raidos metu susikuria vaikai (kaip vaikai mąsto, kokias tikrovės sritis apima jų mąstymas, kiek jie skiria išorinį pasaulį nuo vidinio, subjektyvaus, save – nuo objektyvios tikrovės), kaip vaikas supranta pasaulio įvykius, priežasties ir dėsningumo sąvokas, kokia jo priežastingumo suvokimo struktūra. Daugiausia dėmesio skiriama vaiko mąstymo turiniui – visumai mąstymo apie tai, ko pats vaikas niekada nesuvokė ir apie tai nekalbėjo (leidyklos „Žara“ inf.).

Duncan Grey „Pirmoji pagalba mokytojui“

Duncan Grey – patyręs mokytojas, nepriklausomas švietimo konsultantas, interneto svetainių kūrėjas. Portalo Cambridgeshire Education Portal redaktorius. Sukūrė pirmąją Jungtinės Karalystės istorijoje mokyklos interneto svetainę. Turi nuolatinę skiltį žurnale Times Educational Supplement. Knygų The Internet in School, 100+ Essential Lists for Teachers, Getting the Buggers to Learn ir daugelio kitų autorius.

„Patarimai naudingi kiekvienam mokytojui. Pasitaiko situacijų, kai iš jūsų, suaugusiojo specialisto tarp vaikų ar paauglių, tikimasi, kad išspręsite problemą. Jei jums nepavyks, būsite apkaltinti abejingumu. Jei spręsite problemą netinkamai, būsite apkaltinti neprofesionalumu. Ne pedagogams sunku suvokti, kiek kartų per dieną jums tenka bendrauti su įvairiais asmenimis, diduma šių kontaktų – viešai matomi, ir pagal juos sprendžiama apie jus.
„Pirmoji pagalba mokytojams“ duoda protingų patarimų visiems mokytojams, atsidūrusiems problemos akivaizdoje. Ji padės rasti geriausią sprendimą tais atvejais, kai nėra laiko svarstyti įvairių galimybių. Ji patars, kaip neleisti problemai gilėti ir kaip grįžti į normalią padėtį. Ji suteiks jums tvirtybės tuomet, kai visi panikuoja. Ji bus jūsų atrama ir užnugaris.“ (leidyklos „Tyto Alba“ inf.).

 

Sean Covey „6 svarbiausi sprendimai, kuriuos tau teks priimti“

Iššūkiai, su kuriais šiandien tenka susidurti paaugliams, yra sunkesni nei bet kada anksčiau. Stresas, bendravimas su tėvais, žiniasklaidos lavina, pažinčių ir pasimatymų dramos, smurtas, peštynės, priklausomybės, depresija ir bendraamžių spaudimas yra tik keli pavyzdžiai. Ir, patinka tai ar ne, pasirinkimai, kuriuos paaugliai priima susidūrę su šiais iššūkiais, sukuria arba sužlugdo jų ateitį.

Sean Covey (Šonas Kovis), tarptautinio bestselerio 7 efektyvių paauglių įpročiai autorius, knygoje 6 svarbiausi sprendimai, kuriuos tau teks priimti paaugliams pataria, kaip priimti sąmoningus ir išmintingus sprendimus. Autorius remiasi tikromis viso pasaulio paauglių istorijomis ir parodo, kaip reikia elgtis, kad sektųsi mokykloje, kaip susirasti gerų draugų, kaip sutarti su tėvais, kaip išmintingai tvarkyti pažinčių ir sekso reikalus, kaip išvengti arba nugalėti priklausomybes, kaip ugdyti savigarbą ir dar daugiau. Tai naujoviška knyga, kurioje rasite labai daug originalių paveikslėlių, įkvepiančių citatų ir juokingų testų. Ji padės paaugliams ne tik atsilaikyti, bet ir sužibėti paauglystės laikotarpiu ir po jos.

Ši knyga, sukurta remiantis 7 efektyvių paauglių įpročiais, yra nepakeičiamas vadovas viso pasaulio paaugliams (leidyklos „Vaga“ inf.).

 

Daniel Goleman „Emocinis intelektas“

Ši knyga pasaulyje tapo bestseleriu. Ji siūlo naujai pažvelgti į intelekto ir emocijų kultūros reikšmę mūsų gyvenime.

Paplitusi nuomonė, kad mūsų gyvenimą iš esmės lemia genetiškai paveldėtas ir nekintantis tam tikro koeficiento intelektas. Tačiau kodėl kartais aukštą koeficientą turintys žmonės yra nevykėliai, o į proto galiūnus nepanašūs asmenys gyvenime puikiai tvarkosi. Autoriaus nuomone, tą dažnai lemia vadinamasis emocinis intelektas – savitvarda, entuziazmas, atkaklumas, gebėjimas pagrįsti savo veiksmus, empatija, nuoširdumas.

Mokslas iki šiol apeidavo žmogaus jausmų sritį, tačiau naujausi tyrimai jau leidžia autoritetingai kalbėti apie nelengvai paaiškinamas sielos gelmių, iracionalumo paslaptis ir gana tiksliai nupiešti žmogaus jausmų „žemėlapį“. Remdamasis mokslo tyrimų duomenimis, Danielis Golemanas įrodinėja, jog gyvenime svarbiausius etinius sprendimus lemia jausmų galia ir mastas. Impulso vergai, kuriems stinga savitvardos, nepasižymi ir dorove. Gebėjimas kontroliuoti savo impulsus yra charakterio tvirtumo ir valios pamatas. Kita vertus, nesugebėdami suvokti artimo poreikių ar jo nevilties, negalime būti ir rūpestingi. Autoriaus nuomone, šiandien mums labiausiai ir stinga savitvardos ir užuojautos (tinklalapio http://www.patogupirkti.lt/ inf.).

 


2013 metais įsigytos knygos

 Knyga Ugdymo revoliucijos vaikai

Hussein Lucas „Ugdymo revoliucijos vaikai. Iš liberaliausios anglijos mokyklos“, „Euroknyga“, 2013.

Vertėjos: Asta Kulaitytė, Marija Tručinskienė

Buvusių mokinių, lankiusių liberaliausią, 90 metų veikiančią Anglijos mokyklą „Summerhill“, pasakojimai apie mokyklos įtaką tolesniam jų gyvenimui ir asmenybės raidai.

Pirmoji knyga Lietuvoje apie Samerhilą (Summerhill) – ypatingą, 92 metus Anglijoje veikiančią mokyklą ir ją lankiusius mokinius. Kuo tapo užaugę tokios mokyklos absolventai?

1921 m. įžymus pedagogas A.S. Nylas įkūrė tarptautinę mokyklą, kuri išsiskiria tuo, kad mokiniai turi teisę rinktis – lankyti pamokas, ar ne. Mokyklos valdymo organas yra Susirinkimas, kuriame mokiniai ir mokytojai turi po vieną balsą. Jautriems, patyrusiems gyvenime skriaudų, nepritampantiems griežtų taisyklių mokyklose mokiniams tai yra vienintelis išsigelbėjimo ratas. Tai liberalių pažiūrų ir demokratinio valdymo mokykla.

„Beveik 40 metų stebėjau, kaip pikti, įžūlūs, kupini neapykantos vaikai įžengia į laisvą Samerhilo teritoriją. Kiekvieną kartą permainos vyko palaipsniui. Laikui bėgant, tie pagadinti vaikai tapo laimingi, bendraujantys ir draugiški.“ A.S. Nylas (https://www.knygos.lt/lt/knygos/ugdymo-revoliucijos-vaikai/ inf.)

 

 Knyga Laiminga vaikystė

Ilja Vinokur, Anatolij Uljanov, Tatjana Sandler, Marat Kasimov, Pavel Sysoev. „Laiminga vaikystė: ugdyk kitaip (+Žaidimų knyga)“, „Mintis“, 2013.

Iš rusų kalbos vertė Asta Čepukaitė

Ši knyga parašyta pirmuoju asmeniu, tačiau iš tikrųjų ją kūrė grupė žmonių: psichologai, pedagogai, tėvai, kurių širdyse gyvas rūpestis dėl vaikų ateities. Knygoje pateikiama naujausių mokslinių tyrimų ir praktinės specialistų darbo patirties mozaika. Giliai ir paprastai, jausmingai ir kompetentingai knygos autoriai atsako į klausimus, kurie neramina daugelį iš mūsų: kaip auginti laimingus vaikus? Kaip jiems sukurti meilės ir saugumo atmosferą? Kaip juos rengti gyvenimui?

„Ugdymo sistema, pateikta šioje knygoje, vadinama integraliais ugdymo principais. Integralumo esmė – tarpusavio ryšiai. Šios metodikos pagrindas – ryšiai. Ryšiai tarp vaikų. Tėvų ir vaikų ryšiai. Švietimo sistemos (mokytojų ir dabartinių mokyklinių dalykų) ir vaikų. O aukštesniame lygmenyje − visų ryšys su visais. Tarp visų. Ir netgi tarp visų gamtos elementų. Kodėl mums reikia metodo, grįsto ryšiais? Mat būtent ryšių mums nūnai taip trūksta. Skaudu matyti, kaip vis mažiau bendraujame, koks skurdus tėvų ir vaikų tarpusavio supratimas. Daugybė šeimų retus vakarus drauge leidžia prie televizorių ekranų, o iš šilto, nuoširdaus šeimos pokalbio teliko keletas šaltų, lakoniškų atsakymų būtinai primenant: „Palikite mane ramybėje!“ Vis tyliau gyvenamuosiuose rajonuose skamba vaikiškų balsų aidas, vis mažiau slėpynių ir futbolo, bet užtai vis labiau iš už užuolaidų mirga ekranai, kuriuose vienas žaidimas keičia kitą...“ (http://www.mintis.eu/psichologija-patarimai/792-laiminga-vaikyst-ugdyk-kitaip-zaidim-knyga.html inf.)


2014 metais įsigytos knygos

Knyga Nestandartinis vaikas kaip ji aukleti Vladimir Levi „Nestandartinis vaikas arba kaip auklėti tėvus“, „Alma Littera“, 2013

Negąsdinkit mažo vaiko, nes jo siela pabėgs į požemių sodus ir kelio atgal neberas...

Vladimiras Levis (g. 1938 m.) – garsus rusų psichologas, psichoterapeutas, rašytojas, poetas, 6 vaikų tėtis.

Tai itin savita, žaižaruojančio humoro, netikėtų įžvalgų kupina knyga apie tėvų ir vaikų bendravimo meną, apie vaikus, nepanašius į kitus, apie mokymosi sunkumus, paauglių problemas, narkotikų grėsmę, pirmąją meilę... Tai ne tiek pastabos iš gydytojo kėdės, kur mama ar močiutė atveda probleminį vaiką, kiek jautrus žvilgsnis į vaiko minčių erdves, širdies kerteles. Skaitydami sužinosite, kaip vaikai, nepaisant auklėjimo, tampa geri, ir kaip užaugti kartu su vaiku.

Ši praktinės psichologijos knyga gerokai peržengia žanro ribas – čia gausu tikrų istorijų, išgalvotų veikėjų komentarų, autoriaus įžvalgų, citatų ir sveiko humoro. Autoriaus kalba itin gyva, pereinanti į šnekamąjį stilių, prisodrinta žodžių žaismo, metaforų, poezijos intarpų ir filosofinės išminties.

(http://www.almalittera.lt/knyga/nestandartinis-vaikas-arba-kaip-aukleti-tevus.html inf.)

 knyga Vaikai kile is dangaus

 
John Gray  „Vaikai kilę iš dangaus“
, „Alma Littera“, 2013

Filosofijos mokslų daktaras, didelę patirtį turintis psichologas Džonas Grėjus – skaitomiausias visų laikų knygų apie vyrų ir moterų santykius autorius, šį kartą dėsto visiškai naują požiūrį į vaikų auklėjimą. Aiškina, kaip tapti teisingais, savimi pasitikinčiais tėvais ir padėti vaikams susikurti sėkmingą gyvenimą.

Šių laikų pasaulis kitoks ir mūsų vaikai kitokie. Jie nebekreipia dėmesio į baime pagrįstą auklėjimą. Pozityviai ugdyti vaikus nelengva, tačiau tai gali daryti stebuklus.

Viską, ko reikia asmenybei augti, jie jau turi. Jūsų, kaip tėvų užduotis – padėti jiems atsiskleisti ir tapti:

  • valingiems ir paslaugiems, o ne tik paklusniems
  • nuoširdžiai atjaučiantiems, o ne iš pareigos padedantiems tėvams
  • nemeluojantiems ir neapgaudinėjantiems
  • pasitikintiems savimi ir sugebantiems jaustis laimingiems su mama ir tėčiu
„Įsiklausyti į savo vaikus yra nepalyginamai svarbiau, nei kur nors pavėluoti.“
John Gray

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2