Jaunimo mokyklos

1990–1993 metais dėl įvairių tuometinių gyvenimo pokyčių bendrojo lavinimo mokykla nesuspėjo prisitaikyti prie kintančių sąlygų, todėl ją paliko nemažas mokinių skaičius. Mokymąsi nutraukė ir pagrindinio išsilavinimo neįgiję jaunuoliai.
Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatose pabrėžiamas siekis užtikrinti privalomojo mokymosi prieinamumą ir sudaryti sąlygas visiems nepritapusiems, mokymosi motyvacijos stokojantiems ar dėl kitų priežasčių bendrojo lavinimo mokyklų nelankantiems vaikams ir jaunuoliams grįžti į švietimo sistemą ir įgyti bent pagrindinį išsilavinimą.
Atsižvelgiant į susidariusią situaciją ir siekiant sudaryti vaikams palankesnes sąlygas mokytis, buvo pradėtos kurti jaunimo mokyklos. Jaunimo mokyklos koncepcijoje šioms mokykloms keliamas tikslas – padėti į mokyklą grąžinti paauglius ir jaunuolius, padėti jiems pažinti save, mokytis spręsti savo problemas, grąžinti ir toliau ugdyti pasitikėjimą savimi, gebėjimą panaudoti savo gabumus, pomėgius ir polinkius, išsiugdyti atsparumą neigiamai socialinės aplinkos įtakai, stiprinti mokymosi motyvaciją.
Pirmąją mokyklą įkūrus dar 1992 m., 2006 m. jų skaičius pasiekė 26. Pastaraisiais metais dalį jų reorganizavus, sujungus su suaugusiųjų mokyklomis, 2012 / 2013 mokslo metus pradėjo 24 jaunimo mokyklos. 

Jaunimo mokyklų sąrašas...

Kviečiame į sambūrį „Kodėl verta keistis ir keisti?“. Skelbiama renginio programa

Kovo 20 d. visus Lietuvos švietimui neabejingus žmones kviečiame į Vilniuje viešbutyje „Crowne Plaza Vilnius“ (M. K. Čiurlionio g. 84) vyksiantį sambūrį, kurio tema – „Kodėl verta keistis ir keisti?“

Toks renginio pavadinimas parinktas tikslingai. Raidos dėsningumai lemia, kad reikšmingos žmogiškosios patirtys daro įtaką mūsų veiklai, mąstymui, verčia keisti pažiūras ir perkainoti vertybes. Galima drąsiai teigti, kad nuolatinė kaita yra žmogaus ir žmogiškosios kultūros lemtis. Švietimas, kaip viena iš svarbiausių mūsų kultūros sričių, nėra išimtis, priešingai – ji reikalinga itin glaudaus susitelkimo ir pastangų kuriant kokybišką mokymo(si) formų, metodų, praktikų įvairovę ir profesionalų gausą. Tai reakcija į neišvengiamus pokyčius. Jei nežinosime, kaip su pokyčiais „elgtis“, pražūsime sumaišties, nuovargio (emocinio, profesinio) ir nepertraukiamos nežinomybės dėl ateities sūkuryje. Nuo kaitos reikia ne bėgti, o ją kurti patiems, t. y. keisti savo praktiką taip, kad pokyčiai ne gąsdintų ir vargintų, o virstų savastimi.

Taigi pagrindinė susibūrimo tema – kaita: bijoti ir ignoruoti ar priimti ir suvaldyti? Kodėl verta keistis ir keisti? Kam to reikia? Apie tai kviečiame klausytis ir diskutuoti kovo 20 d.

Pranešimus skaitys ir diskusijoje dalyvaus Lietuvos ir užsienio įvairių sričių atstovai. Sambūrį organizuoja Švietimo aprūpinimo centras, baigdamas „Alternatyviojo ugdymo“ projektą.

Renginio programa.

Renginys truks nuo 10 iki 17 val.

Registracija

 

Daugiau informacijos telefonu (8 5) 264 9478 arba el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. .

 

Maloniai kviečiame prisijungti ir pasidalinti šiuo kvietimu su savo bendruomene, kolegomis ir visais, kurie nori keisti savo praktiką ir mąstymą.

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2