Jaunimo mokyklos

1990–1993 metais dėl įvairių tuometinių gyvenimo pokyčių bendrojo lavinimo mokykla nesuspėjo prisitaikyti prie kintančių sąlygų, todėl ją paliko nemažas mokinių skaičius. Mokymąsi nutraukė ir pagrindinio išsilavinimo neįgiję jaunuoliai.
Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatose pabrėžiamas siekis užtikrinti privalomojo mokymosi prieinamumą ir sudaryti sąlygas visiems nepritapusiems, mokymosi motyvacijos stokojantiems ar dėl kitų priežasčių bendrojo lavinimo mokyklų nelankantiems vaikams ir jaunuoliams grįžti į švietimo sistemą ir įgyti bent pagrindinį išsilavinimą.
Atsižvelgiant į susidariusią situaciją ir siekiant sudaryti vaikams palankesnes sąlygas mokytis, buvo pradėtos kurti jaunimo mokyklos. Jaunimo mokyklos koncepcijoje šioms mokykloms keliamas tikslas – padėti į mokyklą grąžinti paauglius ir jaunuolius, padėti jiems pažinti save, mokytis spręsti savo problemas, grąžinti ir toliau ugdyti pasitikėjimą savimi, gebėjimą panaudoti savo gabumus, pomėgius ir polinkius, išsiugdyti atsparumą neigiamai socialinės aplinkos įtakai, stiprinti mokymosi motyvaciją.
Pirmąją mokyklą įkūrus dar 1992 m., 2006 m. jų skaičius pasiekė 26. Pastaraisiais metais dalį jų reorganizavus, sujungus su suaugusiųjų mokyklomis, 2012 / 2013 mokslo metus pradėjo 24 jaunimo mokyklos. 

Jaunimo mokyklų sąrašas...

Žinios iš jaunimo mokyklų. Holivudinio šimtadienio atgarsiai

KJM SimtadienisGražia tradicija tapusi dešimtų klasių mokinių šimtadienio šventė subūrė visą Kėdainių jaunimo mokyklos bendruomenę: mokytojus, mokinius, jų tėvelius. Nuo šios šventės pradžios dešimtokai pradėjo skaičiuoti paskutines 100 dienų mokykloje, 100 žingsnelių, kurie ves juos didžiojo gyvenimo tikslo link. 100 prasmingų mokslui ir bendravimui skirtų dienų dešimtokus paskatins partnerystei su savo klasės draugais, galbūt suteiks galimybę parašyti prasmingą rašinį ar išspręsti ligi šiol neišspręstą užduotį, o baigus mokyklą nepamiršti mokyklos, klasės draugų, auklėtojų, atvykti į tradicinius susitikimus.

Skaityti daugiau...

Jaunimo mokyklų vadovai stažavosi Berlyne

stazuote tinklalapiui 2Šių metų kovo 4-8 dienomis šalies jaunimo mokyklų vadovai projekto „Alternatyvusis ugdymas“ kvietimu viešėjo Berlyne. Čia vykusiame seminare pedagogai susipažino su produktyviuoju mokymusi ir stažavosi Vokietijos sostinės produktyviojo mokymosi mokyklose. Europos produktyviojo mokymosi instituto (IPLE) atstovai lietuviams parengė turiningą pristatymą, suorganizavo vizitus į keturias mokyklas - Gemeinschaftsschule Schoeneberg, Schule am Schillerpark, Reinhold-Burger-Schule ir Heinrich-Mann-Schule. Lietuvoje produktyvųjį mokymąsi kartu su dviem vidurinėmis mokyklomis išbando Kėdainių jaunimo mokykla.

Skaityti daugiau...

Žinios iš jaunimo mokyklų. Draugiškos futbolo varžybos atnešė pergalę

20130313 KJM sportosvente2Kėdainių jaunimo mokykla nuo 2009 metų dalyvauja šalies sveikatą stiprinančių mokyklų tinkle. Nuo 2010 metų mokykla aktyviai įsitraukė į Respublikinį Sveikatiados projektą. Skatindami sveiką mokinių gyvenimo būdą ir olimpinį ryžtą, kasmet organizuojame draugiškas krepšinio ir futbolo rungtynes su Kėdainių profesinio rengimo centro (PRC) mokiniais.

 

Skaityti daugiau...

Žinios iš jaunimo mokyklų. Jaunimo mokykloje veikia „Meilės matuoklė-2013“

20130214 KJM ValentinoDienaKasmet dieną Kėdainių jaunimo mokykloje tradiciškai pažymima Šv. Valentino diena. Tai pramoginė, kultūrinė šventė, ugdanti bendruomeniškumą. 9B klasės mokiniai inicijavo ir surengė pramoginę-kūrybinę popietę ,,Meilės matuoklė“, skirtą Šv. Valentino dienai paminėti.

Ryte atėję į mokyklą mokiniai ir mokytojai, personalas galėjo pasidžiaugti širdelėmis papuoštu „Meilės alėjos“ koridoriumi, skambančia gera muzika, kuri grojo per visas pertraukas. Visų kabinetų durys buvo papuoštos raudonomis širdelėmis su meilės sentencijomis. Kiekvienas buvo pasveikintas tąsyk atėjęs į mokyklą.

Skaityti daugiau...

Žinios iš jaunimo mokyklų. Užgavėnės Šiauliuose

Siauliu jaunimo Uzgavenes9Šiaulių Normundo Valterio jaunimo mokykloje, kaip ir visoje Lietuvoje,  vyko Užgavėnių šventė, kurios iniciatoriai ir rengėjai buvo Tinklinio bendradarbiavimo modelio išbandyme dalyvaujantys vaikai. Šventei ruoštis pradėta prieš dvi savaites, pasiskirstyta darbais, pareigomis. Padedant visai bendruomenei pavyko surengti linksmą šventę: vaišinomės arbata ir blynais, kuriuos iškepė Einaras ir Armandas,  šokom aplink laužą, žaidėm žaidimus, o per visus metus susikaupusios blogybės sudegė kartu su More, kurią padedami draugų padarė Vidmantas ir Karolina.

Skaityti daugiau...

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2