Alternatyvusis ugdymas

- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...

Trumpas nuodugniojo mokymosi vadovas

Rugs 05 2014

LiD logoNuodugnusis mokymasis (angl. Learning in Depth – LiD) yra paprasta, bet veiksminga programa, skirta įveikti daugybės mokinių mokymosi paviršutiniškumą. Jos kūrėjai įsitikinę, kad ši programa gali pakeisti beveik visų mokinių mokymosi patirtį, pakeisdama jų santykį su žiniomis ir mokymusi.

Pagrindinė LiD idėja yra tokia: maždaug pirmąją mokslo savaitę kiekvienam mokiniui skiriama konkreti tema ir į šią temą jis gilinasi visus mokymosi mokykloje metus, neskaitant įprastos ugdymo programos. Tai reiškia, kad mokinys šią temą studijuos apie dvylika metų, pamažu kaupdamas asmeninį žinių bagažą. Štai keletas temų pavyzdžių: obuoliai, laivai, cirkas, vabzdžiai, saulės sistema. Mokytojams pateikiamas tinkamų temų sąrašas ir kriterijai, pagal kuriuos galima pasirinkti papildomas temas. Daugelyje mokyklų ši programa įgyvendinama pradinėse klasėse, tačiau kai kurie mokytojai ją tęsia ir pagrindinėje arba vidurinėje mokyklose.

Tai ištrauka iš Kierano Egano parengtos medžiagos „Trumpas nuodugniojo mokymosi vadovas“. Visą straipsnį skaitykite čia

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2