Alternatyvusis ugdymas

- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...

Geriausios konkurso „ŽINGSNIAI 2015“ sėkmės istorijos – leidinyje

Vas 02 2016

Capture21Europos socialinio fondo agentūra (ESFA) kasmet organizuoja projektų dalyvių sėkmės istorijų konkursą „ŽINGSNIAI 2015“. Vienas iš 2015 m. konkurso nugalėtojų – produktyviojo mokymosi mokinės Eglės sėkmės istorija. Ją ESFOS komisija iš 60 istorijų, pateiktų konkursui, atrinkto tarp 10 įdomiausių. Merginos ir kitų konkurso laimėtojų istorijas skaitykite ESFA parengtame leidinyje „Gyvenimas mane nubloškė ten, kur reikia“.

Eglė iš Teberešiškių kaimo (Panevėžio r.) 2012–2014 mokslo metais mokėsi Panevėžio r. Paįstrio J. Zikaro gimnazijoje. Tuo metu mokyklos bendruomenė dalyvavo Švietimo aprūpinimo centro (ŠAC) kartu su partneriu Panevėžio r. švietimo centro vykdomame projekte „Alternatyvusis ugdymas“ ir išbandė produktyvųjį mokymąsi. Merginai, negalėjusiai mokytis įprastoje klasėje ir metusiai mokyklą, prisijungus prie produktyviojo mokymosi grupės pavyko pabaigti 10 klasių ir įgyti pagrindinį išsilavinimą. Visą Eglės sėkmės istoriją galite paskaityti čia, o konkurso „ŽINGSNIAI 2015“ apdovanojimų, vykusių Vilniuje 2015 m. gruodžio 9 d., akimirkos užfiksuotos nuotraukų archyve.

Produktyvusis mokymasis yra edukacinė naujovė Lietuvos švietimo sistemoje, diegiama pagrindinio ugdymo programą vykdančiose mokyklose. Tai mokymosi alternatyva devintokams ir dešimtokams, nusprendusiems išbandyti kitokį pagrindinio išsilavinimo įgijimo būdą: dalį savaitės dienų mokytis mokykloje, o likusią dalį – praktinio mokymosi vietose (privačiose įmonėse, viešojo sektoriaus įstaigose, organizacijose ir pan.). 2012–2014 m. tokį mokymąsi pirmieji išbandė Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro, Kauno Rokų ir Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos jaunuoliai. Nuo 2015 m. rugsėjo produktyvusis mokymasis prieinamas dar didesniam mokinių skaičiui – šis mokymosi modelis taikomas Jonavos jaunimo, Prienų „Revuonos“ pagrindinėje, Ukmergės Užupio pagrindinėje, Telšių suaugusiųjų mokykloje, Kauno Aleksandro Stulginskio mokykloje-daugiafunkciame centre ir Ukmergės r. Siesikų gimnazijoje.

Parengta pagal ŠAC Projektų administravimo skyriaus ir ESFA informaciją

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2