Alternatyvusis ugdymas
- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...
INEPS Congress in Lithuania
- Informacija
- Paskelbta: Trečiadienis, 2012 rugpjūčio 29 23:42
INEPS Congress in Lithuania “Productive Learning: Another Way of Thinking”
The 24th INEPS Congress “Productive Learning: Another Way of Thinking”, held 6-10 May 2012, was organized by the “Alternative Education” project team at the Education Supply Centre of the Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania and the International Network of Productive Learning Projects and Schools INEPS.
INEPS congresses are held in different countries since 1990. The last congresses were in Patras (Greece) in 2011 and in Bucharest (Romania) in 2010. Lithuania has been selected to host the 24thINEPS Congress in 2012 due to active promotion of alternative education ideas in the country and the start of the pilot implementation of productive learning model in some local schools.
Kongresas „Produktyvusis mokymasis – kitoks būdas mąstyti“
- Informacija
- Paskelbta: Trečiadienis, 2012 rugpjūčio 29 23:05
Kongresą „Produktyvusis mokymasis – kitoks būdas mąstyti“, kuris vyko š.m. gegužės 7-10 dienomis, organizavo Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro projekto „Alternatyvusis ugdymas“ komanda ir Tarptautinis produktyviojo mokymosi projektų ir mokyklų tinklas INEPS.
Tai buvo 24-asis INEPS kongresas, nuo 1990-ųjų kasmet rengiamas vis kitoje šalyje. Dėl aktyvesnio produktyviojo mokymosi idėjos plėtojimo ir šio metodo diegimo Lietuvos mokyklose pradžios 2012-aisiais renginio šeimininku pasirinkta Lietuva, tokiu būdu mūsų šaliai parodant išskirtinį tarptautinės švietimo bendruomenės dėmesį. 2011 m. šis kongresas vyko Patruose (Graikija), 2010 m. – Bukarešte (Rumunija).
Apie INEPS
- Informacija
- Paskelbta: Trečiadienis, 2012 rugpjūčio 29 23:03
INEPS (International Network of Productive Learning Projects and Schools) – tai Tarptautinis produktyviojo mokymosi projektų ir mokyklų tinklas, vienijantis 64 narius iš 19 šalių. Nepaisydami kultūrinių ir kalbinių skirtumų, jie nusprendė plėtoti bendrą produktyviojo mokymosi koncepciją. Šios koncepcijos esmė – mokytis derinant teorinių žinių įgijimą su praktine patirtimi, atsižvelgiant ir į kultūrų ar regionų išskirtinumą.
Daugiau informacijos apie INEPS anglų kalba www.ineps.org.
Kongreso programa
- Informacija
- Paskelbta: Trečiadienis, 2012 rugpjūčio 29 23:01
KONGRESO DIENA VILNIUJE
2012 m. gegužės 7 d. (pirmadienis)
Viešbutis „Holiday Inn Vilnius“ (Šeimyniškių g. 1, Vilnius)
PROGRAMA
8.30–9.30 |
Dalyvių registracija |
|
9.30–10.15 |
Kongreso atidarymas Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto narė Marija Aušrinė Pavilionienė Tarptautinio produktyviojo mokymosi projektų ir mokyklų tinklo (INEPS) prezidentė Angela Passa |
|
10.15–12.00 |
Plenarinė sesija |
|
Produktyvusis mokymasis kaip „Alternatyviojo ugdymo“ projekto dalis |
Simona Plienaitytė, projekto „Alternatyvusis ugdymas“ vadovė. Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras |
|
Pagrindiniai žingsniai ir svarbiausi klausimai diegiant produktyviojo mokymosi modelį |
Holger Mirow, Europos Produktyviojo mokymosi instituto direktorius |
|
„Mąstymo konferencija“ |
Ričardas Ališauskas, Švietimo ir mokslo ministerijos Strateginių programų biuro vedėjas |
|
12.00–13.00 |
Pietūs |
|
13.00–14.30 |
Mokslo ir verslo sanglauda |
Vaidotas Levickis, Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, Projektų departamento direktorius |
Produktyvusis mokymasis JAV: ištakos, raida ir šiandieninė situacija |
Bret Schlesinger (JAV), Nacionalinės alternatyviojo ugdymo akademijos direktorius, INEPS Administracinės tarybos narys Alan Cheng (JAV), “City-As-School” mokyklos direktorius |
|
Produktyviojo mokymosi mokytojo kompetencijos |
Juha Lahtinen (Suomija), ekspertas, konsultantas, INEPS Administracinės tarybos narys |
|
14.30–15.00 |
Kavos pertrauka |
|
15.00–16.00 |
Pirmoji INEPS generalinė asamblėja |
|
16.00–17.00 |
Idėjų mugė „Produktyvusis mokymasis mano šalyje“ |
KONGRESO DIENA KAUNE
2012 m. gegužės 10 d. (ketvirtadienis)
Verslo lyderių centras BLC (Kristijono Donelaičio g. 62, Kaunas)
PROGRAMA
11.30–12.00 |
Dalyvių registracija, kava. |
|
12.00–12.30 |
Renginio atidarymas. Svečių sveikinimo žodis |
|
12.00–13.00 |
I plenarinė sesija: pranešimai ir pristatymai |
|
Antanas Drungilas, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo organizavimo skyriaus vyriausiasis specialistas |
||
Simona Plienaitytė, projekto „Alternatyvusis ugdymas“ vadovė, Švietimo aprūpinimo centras |
||
Prof. habil. dr. Gediminas Merkys, Kauno technologijos universiteto Sociologijos katedros vedėjas, Socialinių tyrimų laboratorijos vedėjas. |
||
Vilija Adaškevičienė, Švietimo ir ugdymo skyriaus Formaliojo švietimo poskyrio vedėja |
||
Vaidotas Levickis, Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, Projektų departamento direktorius |
||
Evaldas Pliokštys, Kauno apskrities VPK Girstupio PN vyresnysis tyrėjas, Asta Melajevienė, Kauno apskrities VPK Girstupio PN specialistė |
||
14.00–14.40 |
Pietūs |
|
14.40–17.00 |
II plenarinė sesija: pranešimai, pasisakymai |
|
Jaunimo mokyklos vadovas. Koks jis? |
Antanas Bagdonas, Kauno miesto Švietimo ir ugdymo skyriaus vedėjas. |
|
Jaunimo mokykla – alternatyvusis ugdymas |
Juozas Budrys, Radviliškio jaunimo mokyklos direktorius, Jaunimo mokyklų tarybos pirmininkas |
|
Inovatyvus vadovavimas |
Tomas Lagūnavičius, Kauno jaunimo mokyklos direktorius |
|
Jaunimo mokyklos mokinių motyvacijos skatinimas |
Lina Ševčiukienė, Kauno jaunimo mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui |
|
Tarpasmeninių santykių gerinimas, siekiant psichologinės mokyklos bendruomenės gerovės |
Oksana Slapšienė, Kauno jaunimo mokyklos psichologė |
|
Specialistų indėlis į alternatyvųjį ugdymą |
Marija Astrauskienė, Kauno Tito Masiulio jaunimo mokyklos psichologė. |
|
Kūrybiškumo ugdymas per asmeniškai patrauklią darbinę veiklą |
Egidija Žukienė, Dalia Šlajienė, Edmundas Naujokas, Šilutės jaunimo ir suaugusiųjų mokyklos komanda. |
|
Teisė mokyti – pareiga mokytis |
Alma Jociuvienė, Kėdainių jaunimo mokyklos direktorė |
|
Projekto metodas, kaip alternatyviojo ugdymo galimybė |
Loreta Tamulaitienė, Šiaulių jaunimo mokyklos direktorė |
|
Kaip padėti jaunimiečiui būti – tapti lyderiu? |
Edita Vainienė, A. Puškino gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui |
|
14.30–15.00 |
Kavos pertrauka |
|
16.00–17.00 |
Apibendrinimas. Kava. |
Apie kongresą
- Informacija
- Paskelbta: Trečiadienis, 2012 rugpjūčio 29 23:00
Kongresą „Produktyvusis mokymasis – kitoks būdas mąstyti" 2012 m. gegužės 7-10 dienomis organizavo Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras ir INEPS – Tarptautinis produktyviojo mokymosi projektų ir mokyklų tinklas.
Tai jau 24-asis INEPS kongresas, nuo 1990-ųjų kasmet rengiamas vis kitoje šalyje. Dėl aktyvesnio produktyviojo mokymosi idėjos plėtojimo ir šio metodo diegimo Lietuvos mokyklose pradžios 2012-aisiais renginio šeimininku pasirinkta Lietuva, tokiu būdu mūsų šaliai parodant išskirtinį tarptautinės švietimo bendruomenės dėmesį. 2011 m. šis kongresas vyko Patruose (Graikija), 2010 m. – Bukarešte (Rumunija), 2009 m. – Helsinkyje (Suomija).
Produktyvusis mokymasis
Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...
Tinklinis bendradarbiavimas
„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...
Komunikacinis modelis
Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...