Alternatyvusis ugdymas
- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...
Naujienos
Tinklinio bendradarbiavimo modelio veiklas apibendrinantis leidinys „Pagalbos vaikui modeliavimas“
Rugs 29 2014Parengėme tinklinio bendradarbiavimo modelio veiklas apibendrinantį leidinį „Pagalbos vaikui modeliavimas: institucinė ir tarpinstitucinė veikla“.
Šiame leidinyje supažindinama su teoriniu „Mokyklos tinklinio bendradarbiavimo su socialiniais partneriais modeliu“, kuriuo remiantis buvo projektuojamas pagalbos vaikui mokykloje procesas instituciniu ir tarpinstituciniu lygmeniu. Skaitytojams pateikiamos teorinės ir praktinės įžvalgos dėl pagalbos komandų telkimo, pagalbos vaikui planavimo, atvejo koordinatoriaus parinkimo, tėvų ir socialinių partnerių įtraukimo ir pan., tinklinio bendradarbiavimo modelio diegimo stebėsena ir vertinimas. Aptariama modelio diegimo stebėsenos sistemos struktūra, pagalbos vaikui tinklo priemonių sistema, projekto dalyvių požiūris į įvykusius pokyčius, pagalbos mokiniui teikimo vidinio ir išorinio tinklo plėtra ir gairės ateičiai.
Komunikacinio modelio veiklas apibendrinantis leidinys „Trys mokymosi komunikuoti istorijos“
Rugs 27 2014Parengėme Komunikacinio modelio veiklas apibendrinantį leidinį „Trys mokymosi komunikuoti istorijos: komunikavimo kompetencijos ugdymo/si mokykloje patirtis“.
Šis leidinys skirtas švietimo bendruomenei, kuri ieško naujų galimybių tobulinti bendrojo ugdymo mokyklų veiklą. Juo kolegoms norime parodyti, kad naujovės sukuria alternatyvą jau egzistuojančiam ugdymo procesui tik tuomet, kai jos yra planuojamos, nuosekliai įgyvendinamos ir tiriamas jų poveikis ugdymo kokybei.
Trumpas nuodugniojo mokymosi vadovas
Rugs 05 2014Nuodugnusis mokymasis (angl. Learning in Depth – LiD) yra paprasta, bet veiksminga programa, skirta įveikti daugybės mokinių mokymosi paviršutiniškumą. Jos kūrėjai įsitikinę, kad ši programa gali pakeisti beveik visų mokinių mokymosi patirtį, pakeisdama jų santykį su žiniomis ir mokymusi.
Pagrindinė LiD idėja yra tokia: maždaug pirmąją mokslo savaitę kiekvienam mokiniui skiriama konkreti tema ir į šią temą jis gilinasi visus mokymosi mokykloje metus, neskaitant įprastos ugdymo programos. Tai reiškia, kad mokinys šią temą studijuos apie dvylika metų, pamažu kaupdamas asmeninį žinių bagažą. Štai keletas temų pavyzdžių: obuoliai, laivai, cirkas, vabzdžiai, saulės sistema. Mokytojams pateikiamas tinkamų temų sąrašas ir kriterijai, pagal kuriuos galima pasirinkti papildomas temas. Daugelyje mokyklų ši programa įgyvendinama pradinėse klasėse, tačiau kai kurie mokytojai ją tęsia ir pagrindinėje arba vidurinėje mokyklose.
Tai ištrauka iš Kierano Egano parengtos medžiagos „Trumpas nuodugniojo mokymosi vadovas“. Visą straipsnį skaitykite čia.
Produktyvusis mokymasis
Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...
Tinklinis bendradarbiavimas
„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...
Komunikacinis modelis
Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...